Schade, pech en vervangend vervoer

Schade, pech of vervangend vervoer

Meld je schade binnen 24 uur

Wanneer je te maken krijgt met schade, dan is dit al vervelend genoeg. Daarom doen wij er alles aan doen om de schade zo snel mogelijk te laten verlopen.

Het is van groot belang dat je zo snel mogelijk de schade bij ons meldt, in ieder geval binnen 24 uur. Dan regelen wij de rest

Schade melden kan op drie manieren:

Heb je onze handige app nog niet? Download hem dan in de App Store of bij Google Play.

Waar kan ik mijn schade laten herstellen?

Heb je de schade gemeld? Dan kun je een afspraak maken met een schadeherstelbedrijf van SchadeNet, ABS of ASN bij jou in de buurt. Zij repareren de leaseauto zo snel mogelijk. Klik op een van de onderstaande logo's om een vestiging te zoeken.

Rij je een Tesla? Zoek dan een Tesla Approved schadeherstelbedrijf via onze servicetracker op de 'Reparatie en onderhoud' pagina.

  Schadenet   ABS Autoherstel   ASN Autoschade

Wat te doen bij tweezijdige schade?

  • Vul samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in;
  • Doe nooit toezeggingen aan de tegenpartij;
  • Noteer namen van (eventuele) getuigen (ook medepassagiers zijn geldige getuigen);
  • Vul ook de achterzijde van het Europees Schadeformulier in;
  • Stuur het ingevulde Europees Schadeformulier naar WagenPlan.

Ruitschade

Bij schade aan je voorruit is het zaak om zo snel mogelijk te handelen. In veel gevallen hoeven wij dan geen eigen risico te berekenen. Plak een speciale ruitsticker op de ruitschade en ga zo spoedig mogelijk naar één van onze glasspecialisten. Klik op het logo om naar de website te gaan:

ruitenschade Kwikfit autoglas

Bij kleine ruitschades kunnen zij zonder veel moeite de ruit repareren.

Pech onderweg

Bij pech onderweg, zowel in binnen- en buitenland kun je gebruik maken van onze hulpdienst Eurocross. Deze is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Je kunt Eurocross bereiken op telefoonnummer +31 (0)55 - 579 82 11.

Vervangend vervoer

Het gebruik van vervangend vervoer kan vaak erg handig zijn. Zeker wanneer een reparatie toch langer duurt dan verwacht. Uiteraard bieden wij je graag deze mogelijkheid. De betaling van deze dienst is echter afhankelijk van de afspraken die je werkgever met ons gemaakt heeft. Wij raden je aan om hier naar te informeren bij je wagenparkbeheerder.

 

Kunnen wij je helpen?
Chat online
Waarom WagenPlan?
  • Persoonlijke ondersteuning
  • Compensatie CO2 uitstoot
  • Geen verrassingen achteraf
  • Hoge klanttevredenheid
8.4
Gebaseerd op
844 reviews
Bekijk rapportcijfers